tirsdag 29. november 2011

Christmas Lights

Nå nærmer julen seg med stormskritt! Jeg kan ærlig talt innrømme at jeg ikke har et snev av julestemning for øyeblikket. Akkurat nå sitter jeg å gjør lekser, mens jeg hører på julelisten min på Spotify. Det sier seg nesten selv at det ikke hjelper stort når jeg øver til en prøve i dokumentar.. Men jeg prøver! På søndag pyntet vi til jul her hjemme, og det er klart at det hjelper litt på. Selv har jeg fått adventsstaken(?) på plass i vinduet. Det er koselig.


Når det er sagt, har jeg faktisk fått kjøpt inn de fleste av julegavene. Må nesten si at jeg er litt stolt over meg selv. Vanligvis hiver jeg meg i det i siste liten, men det å faktisk ha god tid til å kjøpe de inn, tenke ut ideer, og pakke inn; er litt deilig. Jeg elsker å sitte å skrive julekort, pakke inn gaver og høre på White Christmas. DA er det jul. Det er kjekt å kunne være litt nøye og kreativ med innpakningen. Dekorere de med gøye ting for å få de til å se litt mer elegante ut. Før var det stor stas når min søster tørket appelsinskiver og dekorerte sine med dem, var det noen til overs fikk jeg ta dem i bruk. Det luktet jul i hele huset, og det så fint ut. I år har jeg dessverre ikke vært like kreativ, men har derimot en fin merkelapp istedet for de gamle nisse klistremerkene.



Har også prøvd å være litt kreativ med det som er oppi gavene, noe som er vanskelig. Føler at alle har alt de trenger, eller at de kjøper det de har lyst på før jul. Irriterende. Prøver likevel å kjøpe noe som alle alltid har bruk for, samtidig som det er fint, nyttig og minneverdig.

Har du noen gode gavetips? Eller kreative ideer til innpakning?

- Iselin

2 kommentarer:

  1. Åeee! Julestemning :D

    SvarSlett
  2. Føler jeg er litt julegrinch:D Syns julekort og søte klistrelapper alltid er en slager :)

    SvarSlett