mandag 5. desember 2011

Julestemning

Hei alle små snømenn der ute! Gjett hva? Regnet har forlatt Bergen, og nedbøren kommer nå som snø istedet. Herlig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er så glad i snø, iallefall ikke når veiene blir til is og det er umulig å kjøre bil. Nå som vi er i desember syns jeg derimot at det er kjempe koselig. Jeg har vært på skolen idag å jobbet med en historie innlevering, diskutert med læreren hvor jeg skal gjøre av meg dersom det blir krig i Norge (Svalbard og Island var visst ikke så lurt likevel, så jeg trenger en plan B) og spist varm mat fra kantinen. Da vi satt på grupperommet og så ut vinduet at snøen dalte rolig ned på industriplassen utenfor bygget var hele gjengen på plass i vinduet for å beundret synet. Krigen ble glemt et lite øyeblikk. Etter det var det full "guffe" med julemusikk fra Michael Buble sin nye juleplate. Kos.


Nå som jeg har kommet meg inn fortsetter jeg julestemningen med julegave innpakning og enda mer julemusikk. Jeg velger å ignorere bilkaoset og køene utenfor vinduet mitt, som har blitt forårsaket av glatte veier. Jeg er inne i varmen og koser meg. Har tilogmed vært innom Åsanesenter idag og kjøpt med meg en av favoritt julefilmene mine "Skjønnheten og Udyret; den fortryllende julen" Jeg velger derimot å spare denne til i helgen når jeg skal kjede min kjære med den.



Håper alle sammen koser seg i snøen. Ikke nødvendigvis ute i snøen, det går an å nyte den på avstand også. Sånn som meg.

2 kommentarer:

  1. Ahh, snø er koselig! (når man ikke er ute å kjører vel å merke)Jeg og vil se den filmen! :D

    SvarSlett
  2. synn hun skal se den med meg da ;) du får kjøpe den selv.
    og tviler på at du kommer til å kjede meg med den pusen<3

    SvarSlett