fredag 23. desember 2011

Jul i de tusen hjem

Hei alle smånisser!Først og fremst vil jeg ønske alle en riktig fin jul, og takke dere for at dere følger - og kommenterer på bloggen min. Det betyr masse. Har vært litt fraværende den siste tiden grunnet julehandel, de siste innleveringene på skolen før jul, osv. Jeg kommer sterkt tilbake nå i ferien, og lover å oppdatere så ofte jeg kan. Jeg vil legge ved noen bilder av hva jeg har gjort på den siste tiden, som i hovedsak omhandler jul. Hoho.


I går var jeg på besøk hos mormoren min. Det var utrolig kjekt, alle barnebarna var samlet og vi spiste god mat. Dette har vært en tradisjon så lenge jeg kan huske. Vi pleier alltid å samles der en av de siste dagene før jul, og åpne noen julegaver hver. Rett og slett få en forsmak på julen, og det er INGENTING som får meg i mer julestemning enn det. Treet var pyntet og alle pyntenissene var på plass rundt om i huset - slik de pleier å være på denne tiden av året. Mormor driver med noe som kalles Oriflame, mange av dere er kanskje kjent med dette fra før (?) Det er iallefall skjønnhetsprodukter. Alt i fra sminke til neglelakk, bodylotion, deodoranter, vesker, smykker osv. Det er også ganske god kvalitet, og jeg elsker det. I går var det derfor ingen overraskelse at det var dette vi fant under treet. Til min store glede.


I går kveld gikk turen ut til min kjære, hvor jeg fortsatte å opprettholde julestemningen. Vi pyntet pepperkakehus. Utrolig koselig, selv om det skal sies at det ser ut som om det er noen barn som har pyntet det. Melisen er ikke alltid like lett å få som man vil - og hvor man vil. Nonstop og seigmenn lå strødd utover hele bordet, og shortsen som jeg fikk låne av Stein var dekket av melis når vi var ferdig. Heldigvis har han forståelse for at jeg sikkert en av de personene som klarer å grise mest. Det er en grunn til at mamma aldri lar meg kjøpe hvite bukser, F.eks.



I dag når jeg tok turen hjem, var treet pyntet; og det eneste som manglet var julemusikk på stereoen, noe som jeg tok meg av med en gang. Nå kommer snart min søster ut, og vi skal lage oreokonfekt. Til tross for at klokken har rundet 10... Ønsker alle en riktig fin jul, og håper du får alt du ønsker deg + litt til.

4 kommentarer:

  1. Pepperkakehuset ble helt fantastisk ! du kan ikke si noe annet pus <3

    SvarSlett
  2. God Jul :D håper du fikk masse fint <3

    SvarSlett